Szkolenie dwudniowe zostało opracowane przede wszystkim do nauczycieli, którzy zamierzają wprowadzić do swojej szkoły Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół. Mogą wziąć w nim również udział inni specjaliści, którzy planują pracę grupową z dziećmi.
Program szkolny opiera się na koncepcji rozwojowego ruchu INPP i został zaprojektowany specjalnie do użytku w szkołach, w pracy z grupą dzieci w trakcie roku szkolnego. Ćwiczenia z programu INPP dla szkół nie powinny być stosowane w pracy z indywidualnymi dziećmi. Specjaliści, którzy chcieliby skorzystać z indywidualnych ćwiczeń INPP dla dzieci powinni uczestniczyć w rocznym szkoleniu INPP dla terapeutów (patrz Szkolenia – Roczne dla terapeutów) lub skierować dzieci do licencjonowanego Terapeuty INPP (patrz Terapeuci i Trenerzy – Licencjonowani Terapeuci INPP).
Od 1 września 2022 roku szkolenie dwudniowe INPP w Polsce kosztuje 650 zł z materiałami.
Uwaga: W przypadku szkoleń prowadzonych przez naszych licencjonowanych terapeutów, a organizowanych przez zewnętrznych organizatorów, cena szkolenia może być wyższa, natomiast w przypadku szkoleń zamkniętych organizowanych na terenie zamawiającej placówki - niższa.
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie.
- Objawy zaburzeń motorycznych widoczne w klasie.
- Rola ruchu w rozwoju percepcji i koordynacji zmysłowej.
- Powiązania między specyficznymi trudności w uczeniu się a zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi.
- Niedojrzałość neuromotoryczna.
- Odruchy pierwotne jako wskaźniki dojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego oraz miernik zmian następujących pod wpływem programu interwencyjnego.
- Instrukcja w zakresie stosowania testów przesiewowych INPP: testy równowagi i koordynacji, testy odruchów (TOB, ATOS, STOS) oraz testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo-ruchowej.
- Zasady wprowadzania i realizowania programu ćwiczeń.
- Praktyczna nauka Programu Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół.
- Zaświadczenie INPP (numerowane centralnie przez INPP Polska) uprawniające do wykorzystania programu do pracy z grupą (dzieci lub młodzieży).
- Ksiażka Goddard Blythe Sally, Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? Wyd. 2, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015.